Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Bestelling
Nadat u alle gewenste artikelen in stap 1 in het winkelwagentje heeft geplaatst, moet u zich aanmelden bij stap 2. Als u bij ons al een klant bent, is de eenvoudigste manier om uw klantnummer te gebruiken. Als u een nieuwe klant bent, selecteert u 'Ik ben hier nieuw'. Nu heeft u de mogelijkheid om uw persoonlijke gegevens voor de eerste keer te bekijken, wijzigen of als nieuwe klant in te voeren. In stap 3 kunt u vervolgens de gewenste afleverings- en betalingsopties selecteren. In de laatste stap 4 hebt u opnieuw de mogelijkheid om uw bestelling en uw informatie te controleren. Alleen door op "Bestellen met betaalplicht" te klikken, sluit u het bestelproces af.
Niet ieder figuur is hetzelfde! Daarom hebben wij een breed spectrum aan speciale maten in ons assortiment.
U kunt de voordeelcode van het cadeau met behulp van het bestelformulier eenvoudig toevoegen aan uw winkelwagen. Een waardebon kunt u verzilveren door de code in te voeren op het daarvoor betreffende veld aan het einde van uw bestelling bij stap 4.
Natuurlijk! Stuur uw bestelling naar klantenservice@witt-international.nlOpens your email client. Om te zorgen dat u uw bestelling zo snel mogelijk in huis heeft, adviseren wij u het bestelformulier op internet in te vullen. Een ander voordeel van bestellen op internet is dat u meteen ziet of de artikelen van uw keuze leverbaar zijn.
Levering
Alle leverbare artikelen ontvangt u binnen 3 - 5 werkdagen. Artikelen die actueel niet leverbaar zijn, ontvangt u volgens de aangegeven levertermijn. Daarnaast heeft u de mogelijkheid om uw artikelen te laten versturen op een andere gewenste datum.
Uw bestelling wordt door PostNL bij u thuis bezorgd. Mocht u de eerste afleverpoging niet thuis zijn dan probeert de bezorger uw pakket af te geven bij de buren, of bij een PostNL-punt in de buurt. De bezorger laat een kaartje voor u achter met een ‘niet-thuiscode’. Met deze code kun u op track & trace zien waar u uw pakket kunt ophalen.
Post NL bewaart je pakket één week in het PostNL-punt en stuurt het daarna terug naar de afzender.
Als u vaak niet thuis bent kunt u uw bestelling afhalen bij een van de meer dan 2.500 Servicepunten van PostNL. U heeft 7 dagen de tijd om binnen de openingstijden uw pakket af te halen. Denk er bij het afhalen aan dat u een geldig identiteitsbewijs meeneemt.
Zodra u uw bestelling heeft geplaatst, kunt u gemakkelijk de verzendstatus in real time controleren in uw klantenaccount. Dit is hoe het werkt: Log in op uw witt-international klantenaccount. Onder "pakket volgen" kunt u de huidige status van uw pakket bekijken zodra het ons magazijn heeft verlaten. Klik gewoon op de link "paket volgen". U ontvangt ook een link met de verzendingsbevestiging per e-mail als uw bestelling al naar u onderweg is.
Neem in dat geval rechtstreeks contact op met onze klantendienst via telefoon, e-mail of chat.
Natuurlijk. Maar alleen als de goederen nog niet zijn verzonden.
Retouren
Bij Witt heeft u altijd 100 dagen de tijd om de bestelde artikelen in alle rust te bekijken en te passen. Artikelen die niet passen of die niet aan uw verwachtingen voldoen, kunt u kostenloos aan ons retourneren. U kunt de artikelen afgeven bij een servicepunt van PostNL.
Als je gebruik maakt van ons antwoordnummer/retourlabel, houd er dan rekening mee dat het risico voor de terugzending bij u als consument blijft liggen. Mocht het product kwijtraken tijdens de retournering, dan is dit uw risico. Wij raden u daarom aan (bij hogere orderwaarde) uw verzending te verzekeren en een verzendbewijs te bewaren.
U vindt het retourlabel op het factuurformulier. Als u een ander retouretiket nodig heeft, neem dan contact op met de klantenservice.
Iets terugsturen? Geen probleem! Bij ons heeft u een bedenktijd van 100 dagen. Binnen deze tijd kunt u via een van de 2500 servicepunten van PostNL retourneren. Vergeet u daarbij niet het meegezonden retouretiket op uw paket te plakken of het onderstaand retouradres te vermelden. Wij zouden het op prijs stellen wanneer u de reden voor uw retourzending op het retourformulier aangeeft, zodat wij ons aanbod voor u verder kunnen verbeteren. Heeft u moeite daarmee, kunt u altijd onze klantenservice via het contactformulier op onze internetpagina of telefonisch contacteren.
Wij sturen u een retourbevestiging per e-mail zodra wij uw retourzending hebben ontvangen en geboekt. In uw klantenaccount ziet u of er voor het betreffende artikel een retourzending is geboekt.
Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat u aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd.
Maak je geen zorgen, we vernietigen geen retourzendingen!
Wij verwerken de artikelen nogmaals om ze weer in de verkoop te brengen. Als het opvalt dat er iets niet klopt, bieden wij het artikel direct aan in onze outletcentra of schenken het aan behoeftige gezinnen in Roemenië.
Mocht er iets niet naar wens zijn, neem dan direct contact op met onze klantenservice.
Betalen
Bij Witt kunt u betalen "op rekening" via ideal, via PayPal of via creditcard. Bij koop op rekening betaald u binnen 14 dagen na levering. Mocht u de betaling overmaken via een eigen overschrijving, vergeet dan niet uw betalingskenmerk of persoonlijk klantnummer te vermelden.
• Kies iDEAL als betaalwijze en selecteer uw bank.
• Na het plaatsen van uw bestelling wordt u automatisch doorgeleid naar de door u gekozen bank.
• Meld u hier aan met uw bankgegevens en bevestig de transactie.
• Na succesvolle afronding ontvangt u een bevestiging van uw bestelling per e-mail.
Veilig en eenvoudig betalen
Open een PayPal-account. Verbind uw bankrekening of creditcard met uw PayPal-account en u kunt betalen met PayPal.
PayPal – hoe werkt het?
Na uw bestelling sturen wij u automatisch door naar de PayPal-pagina.
U kunt zich daar aanmelden met uw PayPal-inloggegevens of u kunt een nieuw account aanmaken.
Om veiligheidsredenen kan het nodig zijn om een code in te voeren. Hiervoor stuurt PayPal u bij het aanmelden de code via sms naar het telefoonnummer dat u in uw PayPal-account heeft geregistreerd. Als alternatief wordt u gebeld door PayPal op het telefoonnummer dat u heeft geregistreerd.
U bevestigt de betaling: het bedrag wordt direct van uw rekening afgeschreven, ongeacht de leveringsdatum.
Na een succesvolle afronding van de betaling ontvangt u bevestiging per e-mail
Veilig betalingsverkeer
PayPal is TÜV-gekeurd en voldoet daarmee aan alle strenge eisen die de TÜV aan een veilig online betaalsysteem stelt. Uw bankgegevens of creditcardnummer zijn veilig opgeslagen bij PayPal en beschermd door het SSL-protocol en de 128-bits versleuteling.
Zie de PayPal-helppagina's voor meer informatie.
De verzendkosten bedragen € 5,50 per bestelling. Als niet alle artikelen van uw bestelling direct leverbaar zijn, dan worden deze zo spoedig mogelijk nagezonden. De verzendkosten van € 5,50 betaalt u natuurlijk slechts een keer per bestelling!
Veiligheid
Iedere bestelling is "op rekening" met 14 dagen herroepingsrecht te betalen, zo hoeft u uw bankgegevens niet persee via internet aan ons door te geven. Bovendien heeft u bij ons de mogelijkheid uw bestelling met SSL-versleuteling te versturen. Dit betekend maximale veiligheid bij de gegevensoverdracht. Alle gegevens, die u bij een bestelling invoert, worden eerst versleuteld en dan via een beveiligde verbinding verzonden. U herkent de beveiligde SSL-verbinding meestal aan het symbool met een slotje in uw browser.
Als u bestelt heeft, ziet u normaal gesproken een bevestigingspagina. Als u op het bestelformulier uw e-mailadres hebt vermeld, krijgt u daarnaast een orderbevestiging per e-mail met een overzicht van de artikelen die u besteld hebt en de gegevens die u heeft doorgegeven.
Als u al klant bent, kunt u onder "Ik ben al klant" uw klantnummer en uw geboortedatum invullen. Op het formulier met uw gegevens worden dan alle velden, indien bij ons bekend, automatisch voor u ingevuld. Op deze manier hoeft u het formulier met uw gegevens niet iedere keer handmatig opnieuw in te vullen. U kunt deze gegevens natuurlijk op ieder moment wijzigen.
Productbeoordelingen
Klantbeoordelingen – zo werkt het
Wij zijn benieuwd naar uw mening over het product dat u hebt gekocht. Met uw beoordeling helpt u andere klanten bij hun aankoop en ons bij het verder ontwikkelen van onze producten.
Voor het plaatsen van een klantbeoordeling is de daadwerkelijke aankoop van een product bij ons vereist. Het plaatsen van een beoordeling is alleen mogelijk via het desbetreffende klantaccount van de koper.
Deze beoordelingen zijn op de pagina's met productdetails voorzien van de opmerking 'geverifieerde aankoop'. Bij beoordelingen zonder deze opmerking kunnen wij op dit moment niet garanderen dat deze betrekking hebben op een daadwerkelijke aankoop.
Wij maken geen gebruik van betaalde reviews.
U vindt de meningen van andere gebruikers direct op de productpagina van uw gewenste artikel. Is er nog geen beoordeling of wilt u graag zelf een beoordeling plaatsen? U kunt dit eenvoudig in uw klantaccount onder 'Alle bestellingen weergeven' doen, nadat u het desbetreffende product hebt gekocht.
Om een beoordeling te plaatsen, moet u inloggen op uw klantaccount. Daar kunt u een productbeoordeling plaatsen in het overzicht van de door u gedane bestellingen.
Hier staat naast elk besteld product de knop 'Artikel beoordelen', zodat u elk artikel afzonderlijk kunt beoordelen. Klik gewoon op 'Artikel beoordelen' om meteen uw feedback te geven.
Vertel ons wat u leuk vond aan het product dat u hebt gekocht en wat beter had kunnen zijn. Onze klanten hebben het meeste aan beoordelingen met informatie over de kwaliteit en het uiterlijk van het product, beoordelingen met informatie over de gelegenheid waarvoor u het product hebt gekocht en beoordelingen waarin u aangeeft of het product aan uw verwachtingen heeft voldaan.
Als u concrete vragen over uw bestelling of de Witt-service hebt, kunt u contact opnemen via klantenservice@witt-international.nl of 043 - 700 12 42. Door op 'Beoordelen' te klikken, stuurt u uw beoordeling rechtstreeks naar ons. Uw beoordeling doorloopt vervolgens een moderatieproces, waarbij wordt gecontroleerd of ze voldoet aan de gebruiksvoorwaarden, d.w.z. of er bijvoorbeeld geen prijzen van andere winkels zijn vermeld.
Normaal gesproken wordt uw beoordeling na uiterlijk 3 werkdagen op witt-international.nl gepubliceerd.
Verificatie e-mailadres
Witt stuurt belangrijke informatie en updates over je bestelling naar je e-mailadres. Om ervoor te zorgen dat deze informatie je bereikt, is het belangrijk dat je een geldig e-mailadres invult en bevestigt.
Je kunt je e-mailadres bevestigen door op de link te klikken in de e-mail die we je na registratie of na je eerste bestelling sturen. Je kunt ook een bevestigingsmail aanvragen in je klantenaccount. Houd er rekening mee dat de e-mail ook in je spammap terecht kan komen.
Anders
Voor nieuwe klanten:
Registratie vindt plaats bij de eerste bestelling. Selecteer gewoon de gewenste artikelen en plaats ze in het winkelmandje. Open vervolgens het winkelmandje en klik op "Afrekenen". Er verschijnt een registratievenster voor bestaande klanten. Hier klikt u op het onderstaande veld met "Nieuw hier? Maak nu een gebruikersaccount aan". Voer je naam, adres en contactgegevens in en klik op "Nu registreren". Volg vervolgens de volgende stappen om je bestelling af te ronden. U vindt uw klantnummer op de factuur van uw bestelling.
Voor bestaande klanten:
Rechtsboven vindt u het symbool "Klantaccount". Voer hier je e-mailadres en wachtwoord in en klik vervolgens op "Inloggen". Als u uw wachtwoord bent vergeten, klikt u op "Wachtwoord vergeten?”. Er wordt dan een e-mail gestuurd naar het adres dat u zojuist hebt opgegeven. Volg de instructies in de e-mail om een nieuw wachtwoord aan te maken. Je kunt ook inloggen met je klantnummer en geboortedatum. Klik hiervoor op het betreffende veld en voer je 8-cijferige klantnummer en je geboortedatum in, in het formaat DD.MM.YYYY (bijv. 01.12.1960) en klik op "Registreren". Vervolgens wordt u gevraagd een e-mailadres en een wachtwoord in te voeren.
Als het niet mogelijk is om in te loggen, is er mogelijk een typefout gemaakt bij het aanmaken van de klantenaccount. Neem contact op met onze klantenservice en laat ons je volledige adres, geboortedatum en klantnummer weten, zodat we het probleem kunnen controleren.
Aan wie kan ik me richten als mijn vraag niet beantwoord is in deze FAQ?
Wij staan dagelijks van 8.00 tot 22.00 uur persoonlijk voor uw klaar op: 043 - 700 12 42
De snelste manier is natuurlijk via de chat. Klik daarvoor op "Chat" of stuur ons een e-mai aan: klantenservice@witt-international.nlOpens your email client
Klachten
Een klant kan een klacht indienen via alle communicatiekanalen (brief, e-mail, telefoon, chat). Klachten worden spoedig afgehandeld. De vereiste 14 tijdslimiet kan worden gehaald. In het geval van klachten ontvangt u binnen 5 dagen een concreet inhoudelijk antwoord op uw verzoek, om daarna samen een oplossing te vinden. U ontvangt vooraf geen ontvangstbevestiging van uw klacht. U kunt klachten over een product of over de service indienen. U heeft hiervoor meerdere mogelijkheden, onze contactgegevens vind u hier.
Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag www.degeschillencommissie.nl.
Garantie
Voor onze artikelen geldt de wettelijke garantie. Dit betekend dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.