Bestelling

Hoe verloopt het bestelproces bij WITT international?

Nadat u alle gewenste artikelen in stap 1 in het winkelwagentje heeft geplaatst, moet u zich aanmelden bij stap 2. Als u bij ons al een klant bent, is de eenvoudigste manier om uw klantnummer te gebruiken. Als u een nieuwe klant bent, selecteert u 'Ik ben hier nieuw'. Nu heeft u de mogelijkheid om uw persoonlijke gegevens voor de eerste keer te bekijken, wijzigen of als nieuwe klant in te voeren. In stap 3 kunt u vervolgens de gewenste afleverings- en betalingsopties selecteren. In de laatste stap 4 hebt u opnieuw de mogelijkheid om uw bestelling en uw informatie te controleren. Alleen door op "Bestellen met betaalplicht" te klikken, sluit u het bestelproces af.

Hoe weet ik zeker dat de kleding die ik bestel mij past?

Niet ieder figuur is hetzelfde! Daarom hebben wij een breed spectrum aan speciale maten in ons assortiment.

Hoe kan ik een waardebon of een cadeau-aanbieding uit de catalogus verzilveren?

U kunt de voordeelcode van het cadeau met behulp van het bestelformulier eenvoudig toevoegen aan uw winkelwagen. Een waardebon kunt u verzilveren door de code in te voeren op het daarvoor betreffende veld aan het einde van uw bestelling bij stap 4.

Kan ik per e-mail bestellen?

Natuurlijk! Stuur uw bestelling naar klantenservice@witt-international.nl. Om te zorgen dat u uw bestelling zo snel mogelijk in huis heeft, adviseren wij u het bestelformulier op internet in te vullen. Een ander voordeel van bestellen op internet is dat u meteen ziet of de artikelen van uw keuze leverbaar zijn.

Levering en retouren

Hoe hoog zijn de verzendkosten?

De verzendkosten bedragen € 5,50 per bestelling. Als niet alle artikelen van uw bestelling direct leverbaar zijn, dan worden deze zo spoedig mogelijk nagezonden. De verzendkosten van € 5,50 betaalt u natuurlijk slechts een keer per bestelling!

Hoe snel wordt mijn bestelling geleverd?

Alle leverbare artikelen ontvangt u binnen 3 - 4 werkdagen. Artikelen die actueel niet leverbaar zijn, ontvangt u volgens de aangegeven levertermijn. Daarnaast heeft u de mogelijkheid om uw artikelen te laten versturen op een andere gewenste datum.

Hoe ontvang ik mijn bestelling?

Uw bestelling wordt door PostNL bij u thuis bezorgd. Mocht u de eerste afleverpoging niet thuis zijn dan probeert de bezorger uw pakket af te geven bij buren. Lukt dit niet, dan laat de bezorger een kaartje met een 'niet-thuiscode' bij u achter. Met deze code kunt u tot 22:00 uur een nieuw bezorgmoment kiezen. Als u niets doet, komt de bezorger de eerstvolgende bezorgdag nog een keer bij u langs. Bent u niet thuis bij de tweede bezorgpoging, ook dan laat de bezorger een kaartje bij u achter. Hierop staat dan vermeld waar u uw pakket kunt ophalen. Deze informatie vindt u ook in de track & trace. Is het pakket afgeleverd bij een PostNL-locatie, blijft het maximaal twee weken liggen om te worden opgehaald.

Hoe werkt de levering aan een PostNL winkel?

Als u vaak niet thuis bent kunt u uw bestelling afhalen bij een van de meer dan 2.500 Servicepunten van PostNL. U heeft 7 dagen de tijd om binnen de openingstijden uw pakket af te halen. Denk er bij het afhalen aan dat u een geldig identiteitsbewijs meeneemt.

Waar is mijn pakje?

Zodra u uw bestelling heeft geplaatst, kunt u gemakkelijk de verzendstatus in real time controleren in uw klantenaccount. Dit is hoe het werkt: Log in op uw witt-international klantenaccount. Onder "pakket volgen" kunt u de huidige status van uw pakket bekijken zodra het ons magazijn heeft verlaten. Klik gewoon op de link "paket volgen". U ontvangt ook een link met de verzendingsbevestiging per e-mail als uw bestelling al naar u onderweg is.

Wat gebeurt er als het artikel niet beschikbaar is?

Indien een bepaald artikel niet beschikbaar is, verbinden wij ons ertoe u hiervan op de hoogt te brengen alvorens de bestelling te aanvaarden.

Wat kan ik doen als ik op het verkeerde adres heb besteld?

Neem in dat geval rechtstreeks contact op met onze klantendienst via telefoon, e-mail of chat.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Natuurlijk. Maar alleen als de goederen nog niet zijn verzonden.

Retouren

Hoe retourneer ik mijn bestelling?

Bij WITT international heeft u altijd 14 dagen de tijd om de bestelde artikelen in alle rust te bekijken en te passen. Artikelen die niet passen of die niet aan uw verwachtingen voldoen, kunt u kostenloos aan ons retourneren. Onze retourservice haalt de artikelen eventueel zonder meerprijs bij u op, of u kunt de artikelen afgeven bij een servicepunt van PostNL.

Hoe lang kan ik artikelen retourneren?

Bij witt-international heeft u altijd 14 dagen de tijd om de bestelde artikelen in alle rust te keuren en te passen. Artikelen die niet passen of die niet aan uw verwachtingen voldoen, kunt u gerust terugsturen, of u kunt de artikelen afgeven bij een Servicepunt.

Hoe krijg ik een retourlabel?

U vindt het retourlabel op het factuurformulier. Als u een ander retouretiket nodig heeft, neem dan contact op met de klantenservice.

Waar kan ik mijn retoure sturen?

Iets terugsturen? Geen probleem! Bij ons heeft u een bedenktijd van 14 dagen. Binnen deze tijd kunt u via een van de 2500 servicepunten van PostNL retourneren. Vergeet u daarbij niet het meegezonden retouretiket op uw paket te plakken of het onderstaand retouradres te vermelden. Wij zouden het op prijs stellen wanneer u de reden voor uw retourzending op het retourformulier aangeeft, zodat wij ons aanbod voor u verder kunnen verbeteren. Heeft u moeite daarmee, kunt u altijd onze klantenservice via het contactformulier op onze internetpagina of telefonisch contacteren.

Is mijn terugzending aangekomen?

Wij sturen u een retourbevestiging per e-mail zodra wij uw retourzending hebben ontvangen en geboekt. In uw klantenaccount ziet u of er voor het betreffende artikel een retourzending is geboekt.

Wanneer wordt mijn retourzending terugbetaald?

Houd rekening met een totale termijn van 15 werkdagen vanaf de datum van retourzending. Zodra uw retourzending is ontvangen en geboekt, wordt het bedrag nog dezelfde dag op uw klantenrekening gecrediteerd. 

Wat gebeurt er met mijn retourzendingen nadat ik ze naar jullie heb teruggestuurd?

Maak je geen zorgen, we vernietigen geen retourzendingen! 
Wij verwerken de artikelen nogmaals om ze weer in de verkoop te brengen. Als het opvalt dat er iets niet klopt, bieden wij het artikel direct aan in onze outletcentra of schenken het aan behoeftige gezinnen in Roemenië. 

Hoe kan ik een klacht indienen over een artikel?

Mocht er iets niet naar wens zijn, neem dan direct contact op met onze klantenservice. 

Wie kann ich einen Artikel zurücksenden?

Bij WITT International heeft u altijd 14 dagen de tijd om de bestelde artikelen in alle rust te keuren en te passen. Artikelen die niet passen of die niet aan uw verwachtingen voldoen, kunt u gerust retourneren. Onze retourservice haalt de artikelen eventueel zonder meerprijs bij u thuis op, of u kunt de artikelen afgeven bij een Servicepunt.

Betalen

Op welke manier kan ik betalen?

Bij WITT international kunt u betalen "op rekening" via ideal, via PayPal of via creditcard. Bij koop op rekening betaald u binnen 14 dagen na levering met behulp van de meegeleverde acceptgiro, of via een eigen overschrijving. Mocht u de betaling overmaken via een eigen overschrijving, vergeet dan niet uw betalingskenmerk of persoonlijk klantnummer te vermelden.

iDEAL – hoe werkt het?

• Kies iDEAL als betaalwijze en selecteer uw bank.
• Na het plaatsen van uw bestelling wordt u automatisch doorgeleid naar de door u gekozen bank.
• Meld u hier aan met uw bankgegevens en bevestig de transactie.
• Na succesvolle afronding ontvangt u een bevestiging van uw bestelling per e-mail.

PayPal - hoe werkt het?

Veilig en eenvoudig betalen
Open een PayPal-account. Verbind uw bankrekening of creditcard met uw PayPal-account en u kunt betalen met PayPal.

PayPal – hoe werkt het?

  • Na uw bestelling sturen wij u automatisch door naar de PayPal-pagina.

  • U kunt zich daar aanmelden met uw PayPal-inloggegevens of u kunt een nieuw account aanmaken.

  • Om veiligheidsredenen kan het nodig zijn om een code in te voeren. Hiervoor stuurt PayPal u bij het aanmelden de code via sms naar het telefoonnummer dat u in uw PayPal-account heeft geregistreerd. Als alternatief wordt u gebeld door PayPal op het telefoonnummer dat u heeft geregistreerd.

  • U bevestigt de betaling: het bedrag wordt direct van uw rekening afgeschreven, ongeacht de leveringsdatum.

  • Na een succesvolle afronding van de betaling ontvangt u bevestiging per e-mail

Veilig betalingsverkeer

PayPal is TÜV-gekeurd en voldoet daarmee aan alle strenge eisen die de TÜV aan een veilig online betaalsysteem stelt. Uw bankgegevens of creditcardnummer zijn veilig opgeslagen bij PayPal en beschermd door het SSL-protocol en de 128-bits versleuteling.

Zie de PayPal-helppagina's voor meer informatie.

Hoe hoog zijn de verzendkosten?

De verzendkosten bedragen € 5,50 per bestelling. Als niet alle artikelen van uw bestelling direct leverbaar zijn, dan worden deze zo spoedig mogelijk nagezonden. De verzendkosten van € 5,50 betaalt u natuurlijk slechts een keer per bestelling!

Veiligheid

Hoe veilig is het bestellen?

Iedere bestelling is "op rekening" met 14 dagen herroepingsrecht te betalen, zo hoeft u uw bankgegevens niet persee via internet aan ons door te geven. Bovendien heeft u bij ons de mogelijkheid uw bestelling met SSL-versleuteling te versturen. Dit betekend maximale veiligheid bij de gegevensoverdracht. Alle gegevens, die u bij een bestelling invoert, worden eerst versleuteld en dan via een beveiligde verbinding verzonden. U herkent de beveiligde SSL-verbinding meestal aan het symbool met een slotje in uw browser.

Hoe weet ik zeker dat mijn bestelling via internet is doorgekomen?

Als u bestelt heeft, ziet u normaal gesproken een bevestigingspagina. Als u op het bestelformulier uw e-mailadres hebt vermeld, krijgt u daarnaast een orderbevestiging per e-mail met een overzicht van de artikelen die u besteld hebt en de gegevens die u heeft doorgegeven.

Waarom wordt naar mijn geboortedatum gevraagd als ik een bestelling plaats?

Als u al klant bent, kunt u onder "Ik ben al klant" uw klantnummer en uw geboortedatum invullen. Op het formulier met uw gegevens worden dan alle velden, indien bij ons bekend, automatisch voor u ingevuld. Op deze manier hoeft u het formulier met uw gegevens niet iedere keer handmatig opnieuw in te vullen. U kunt deze gegevens natuurlijk op ieder moment wijzigen.

Anders

Aan wie kan ik me richten als mijn vraag niet beantwoord is in deze FAQ?
Wij staan dagelijks van 8.00 tot 22.00 uur persoonlijk voor uw klaar op: 043 - 700 12 42

De snelste manier is natuurlijk via de chat. Klik daarvoor op "Chat" of stuur ons een e-mai aan: klantenservice@witt-international.nl

Klachten

Een klant kan een klacht indienen via alle communicatiekanalen (brief, e-mail, telefoon, chat). Klachten worden spoedig afgehandeld. De vereiste 14 tijdslimiet kan worden gehaald. In het geval van klachten ontvangt u binnen 5 dagen een concreet inhoudelijk antwoord op uw verzoek, om daarna samen een oplossing te vinden. U ontvangt vooraf geen ontvangstbevestiging van uw klacht. U kunt klachten over een product of over de service indienen. U heeft hiervoor meerdere mogelijkheden, onze contactgegevens vind u hier.
Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag www.degeschillencommissie.nl. Ook kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform www.ec.europa.eu.

Garantie

Voor onze artikelen geldt de wettelijke garantie. Dit betekend dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Onze nieuwsbrief
Meld u nu aan en ontvang een GRATIS VERZENDING!

Ik wil graag per e-mail op de hoogte worden gebracht van aanbiedingen, trends en acties die worden aangeboden op witt-international.nl (uitgevoerd door Josef Witt GmbH) ...

Meer tonen
Newsletter Banner Image